Internet belangrijk bij regelen hypotheek
Consumenten willen graag uitgebreide dienstverlening via internet als zij op zoek zijn naar een hypotheek. Meer dan hypotheekverstrekkers nu aanbieden.
Dit blijkt uit een onderzoek door Deloitte waarbij 750 Nederlandse consumenten ondervraagd werden. Het onderzoek laat zien dat de consument in alle stappen bij de aankoop van een nieuwe hypotheek online dienstverlening verwacht. Volgens Hans Honig, partner bij Deloitte wordt internet te vaak slechts als informatiebron gepositioneerd tijdens het oriënteren op een nieuwe hypotheek.
Maar 80 procent van de ondervraagden vindt het essentieel dat de consequenties van de hypotheekkeuze online door kunnen worden gerekend. De helft gaf aan de offerteaanvragen buiten kantooruren op ieder gewenst tijdstip te kunnen invullen en 39 procent geeft aan het liefst direct een offerte te ontvangen tegen het meest gunstige tarief. Ook wanneer de hypotheek eenmaal is afgesloten, is er volgens de respondenten voor internet een belangrijke rol weggelegd.
Ter orientatie voor een hypotheek is internet inderdaad een perfect media. Men kan rustig betreffende informatie doornemen, hypotheken vergelijken en vrijblijvend offertes aanvragen.